פייסבוק השיקה חנויות בתוך עמודי קבוצות, המלצות מוצר, ולייב שופינג ליצרני תוכן. הרעיון - למקסם את פוטנציאל הקניות מבוסס על המלצות של מנהלי הקבוצה וחברי הקבוצה במקום להוציא החוצה ללינק חיצוני לרכישה.
כמה תובנות:
1. כוחה של המלצה - ידוע שהמלצות מחברים הם הדבר האפקטיבי ביותר לבצע רכישה ולכן כל כלי שיכול לעזור לקדם את הרכישה בעולמות החברתיים הוא פוטנציאל עסקי עצום.
2. גן סגור - בואו לא נתבלבל לרגע - זהו עוד כלי מבית היוצר של פייסבוק שמטרתו לא להוציא אותך לנצח מתחומי הפלטפורמה. היום רוב הלינקים מובילים לאתרי קומרס חיצוניים מה שגורם לצרכנים לנטוש את הפלטפורמה.
3. ההזדמנות העסקית - יש כאן מודל, שהוא טרם מפוצח אבל בעתיד נראה כל מיני וריאנטיים שנותנים המון כוח למנהל/ת הקהילה. אם היום מנהלי קהילה מתפרנסים משת״פים עם חברות מסחריות, במקרה החדש הם יוכלו לקדם מוצר של עצמם, הם יוכלו לשנות מודל עסקי בשת״פ עם חברה (למשל לקדם מוצר על בסיס קבוע ולקבוע מודל של חלוקת רווחים), הם יוכלו לבנות באנדלים של עולמות תוכן עם כמה חברות, הם יוכלו לבנות מודל תגמול לחברי קבוצה שרוצים לקדם את מרכולתם ואין לזה סוף.
4. לייב סטרימינג - רבות מדובר על התופעה, במיוחד לאור ההצלחה שלה בסין, בה בלוגרים מוכרים במיליארדי דולרים סחורה וכל זאת ביום אחד. גם כאן, יש הבנה שצריך לטפח את הפיצ׳ר הזה לאורך זמן. והסיכוי שהוא יעבוד בתוך קבוצה, שחברי הקבוצה במעורבות גבוהה עם החברים בה ועם מנהלי הקבוצה הוא גבוה מאוד.
5. וזה הזמן להרים לגברת רעות תקני לי שהשיקה כרטיס אשראי על שמה שמחובר לעולם ההטבות שחברי הקהילה שלה כה אוהבים. זאת עוד סנונית בעולמות של מנהלי קהילות/מובילי דעה שמבינים את כוחם ויודעים לייצר מזה עסקים. כרטיס אשראי שמחובר להטבות שרעות יודעת כמה הן חשובות לחברי הקהילה כי כל הדאטה אצלה הוא לא פחות ממבריק. יש כאן מודל עסקי חדש, מרענן, כה חכם ואני מאחלת לה בהצלחה רבה
Comments