רומא מצטרפת לתורכיה ואינדונזיה ומציעה אפשרות להמיר בקבוקי פלסטיק תמורת כרטיס נסיעה ברכבת התחתית. כדי להגיע לשווי כרטיס יש לשים 30 בקבוקים וזה יורד מהקרדיט שכבר יש לך על הכרטיס. מדובר בפיילוט לשנה שבסופו יבחנו את כדאיות הפרויקט. כמה תובנות: 1. אחריות תאגידית- ההשפעה האמיתית של מיחזור לא תגיע מכך שצרכנים יהיו מודעים יותר למחזור ושימוש בפלסטיק, זה קטן מדי, זה צריך לבוא מחברות גדולות שמהלך כזה מזיז מחוג ועושה שינוי. 2. החלום האמיתי זה שצרכנים בכלל לא ישתמשו בפלסטיק ולעודד חברות להפסיק להשתמש במוצרי פלסטיק, עם זאת זה לא קורה מחר בבוקר ולכן יוזמות כאלו מאיצות את תהליך המחזור משמעותית , אלא אם כן אתה קנדה ואז חוק אחד של איסור שימוש בכלים חד פעמיים עושה את העבודה 3. דאטה- יש כאן עוד דרך להגיע למידע אודות צרכנים בכך שהמיחזור מחובר לכרטיס סאבווי שמחובר לכרטיס אשראי. אם נלך רחוק , בעצם אפשר לבנות פה מודל של סוגי צרכנים ברמת אחריות חברתית (וכמובן ללמוד על עוד התנהגויות שקשורות לתדירות שימוש). אבל אם עובדים נכון בניית פרופיל כזה יכולה לעזור לאתר אנשים שהם משפיענים חברתיים ואיתם אפשר לעשות פעולות נוספות בהמשך להרחבת נושא המיחזור. לכתבה- https://www.fastcompany.com/90386534/in-rome-you-can-swap-30-plastic-bottles-for-a-subway-ride?fbclid=IwAR1EeRxBksHlqz-W1CqYAoV0i8ihv1whpLLZKHiy8oCvpQZjOE4ksMyCzeo
ddit
Comments