מתקפת האחריות החברתית יוצאת לדרך. שתי חברות הענק net a porter ו ASOS השיקו השבוע פילטר חדש באתרים שלהן לבגדים שהם תחת קטגוריית איכות הסביבה. מדובר בבגדים אורגניים, ממוחזרים, שנעשו בתהליך הוגן ובשקיפות מלאה. בשלב ראשון הן בעצם עשו רק פילטר לבגדים שכבר היו באתר רק כינסו אותך לקטגוריה הלוהטת שתופסת תאוצה. בהמשך הם יוסיפו עוד תתי קטגוריות מעולמות התוכן של שמירה על איכות הסביבה ואחריות חברתית וגם ,כמובן, יוסיפו בגדים שעומדים בקטגוריה. כמה דברים: 1. זה וואו- זה מראה כבר שכל נושא האחריות החברתיות הופך למשהו שלוקחים אותו ברצינות ולא רק מייפיפים אותו בכתבת יח״צ על מעשה טוב שהחברה עשתה. פילטר באתר זה מענה על ביקוש, הכנסה של בגדים ייעודיים מחזקת את זה עוד יותר. 2. אין ברירה- דור ה -z הוא דור עם אג׳נדה. התחרות בשוק האופנה באונליין הוא פסיכי, מי שלא קופץ על הרכבת מפסיד 3. גם כוונה עושה את העבודה- גם אם אין לחברות הרבה בגדים רלוונטיים לקטגוריה (לאסוס למשל יש כרגע רק 3700 פריטים) , לפעמים לא צריך מהפכות והשקעות, אלא רק הבנה וכוונה ואריזה קטנה שנקראית פילטר כדי להתניע מהלך. 4. כוחן של חברות מסוג זה להביא שינוי- בסוף זה לא הפילטר, זה שינוי עסקי וכלכלי. כי חברות כאלו משנות שוק, משפיעות על חומרי הגלם ובכוחן לשנות את כל מאזן השימוש בחומרי גלם ותהליכים מתחשבים בסביבה לכתבה-
ddit
Comments